Купити упаковку в Китаї? Все непросто.

Велика кількість пропозицій недорогої китайської продукції може викликати в українських підприємців спокусу  купувати пакування в Китаї  – вигода здається настільки очевидною, що навіть обмірковувати немає що. Але обговорити є що. На практиці все може здатися не таким гарним та якісним.

Китайське пакування: купити легко, доставити довго.

Отже, є: 

  1. Достатньо дешеве пакування.
  2. Китай пропонує поставки в необхідній замовнику кількості.
  3. Угода обіцяє бути вигідною, залишається тільки дочекатися, коли прийде товар.

І ось на цьому етапі вже починаються сюрпризи. І не найприємніші. Логічно було б передбачити, що виходячи з сучасних логістичних можливостей і відстані між нашими країнами, товар отримають протягом 2-3 тижнів. Насправді ж між оформленням замовлення та отриманням товару проходить приблизно три, а можливо й чотири місяці.

 Тому є одразу декілька причин..

Приймати розумне, на перший погляд, рішення “куплю китайські коробочки, вони дешевші”, потрібно, враховуючи одразу декілька нюансів.

По-перше, коробочки потрібно ще виготовити, а китайські фабрики не працюють з коротким тиражем. Тобто, пройде деякий час, коли  набереться необхідна кількість замовлень. Якщо пощастить  – на це знадобиться декілька днів. Ні – потрібно буде чекати, коли аналогічні китайські коробочки вирішить замовити хтось іще і ваші партії об’єднають в один тираж. Але потрібно бути готовим до того, що вашим замовленням будуть займатися тільки через місяць, а то й два.

По-друге, швидка доставка з КНР коштує дорого, що одразу ж нівелює низьку вартість виробів. Доставка, за якої збережеться конкурентна ціна пакування, організована таким чином, щоб зробити це максимально дешево, швидкість при цьому не грає вирішальної ролі. Як загалом і цілісність товару. Але цю тему розглянемо ще пізніше.

 Зверніть увагу!  Українські виробники здійснюють виготовлення та доставку товару протягом 20 днів після оформлення замовлення. 

Пакування з Китаю оптом – дешево та сердито

 Славнозвісна “китайська якість” давно вже стала темою дотепів та анекдотів. Фабрики, які співпрацюють з відомими світовими брендами, підтримують високі стандарти, але вони не займаються разовими замовленнями, та й маштаби тиражів зовсім іншого порядку. Дрібні ж виробники, особливо ті, хто працює в сегменті найнижчих цін, не можуть похвалитися стабільністю в якості. Це стосується практично всіх сфер: електроніки, іграшок, одягу, взуття, побутової техніки та інших товарів широкого користувача. Низькою якістю вирізняється бюджетне картонне пакування,( Китай у цій категорії виробляє велику кількість браку), яке не відсіюється як на етапі виробництва, так і на етапі відправлення замовнику. 

Після трьох – чотирьох місяців очікування замовник отримує товар та виявляє, що частина продукції – безнадійний брак. На невеликий відсоток браку можна закрити очі, списавши його в заплановані збитки типу “всихання-втрушування”, але нерідко трапляється так, що число бракованих одиниць значно перевищує допустове. Ось тоді й починається епопея з поверненням бракованого товару виробнику. Розвиватися вона може за трьома сценаріями. 

Сприятливий

Виробники пакування в Китаї приймають претензії та погоджуються замінити неякісні вироби. Але замовнику при цьому потрібно буде сплатити зворотню доставку бракованого товару в КНР та доставку заміни в Україну. Тобто, додатково сплатити за мандрівку коробочок до Китаю та назад. І це, між іншим, за сприятливих умов розвитку подій. 

“Дороге яйце до Великодня” ( Дорога ложка к обеду – найкраще підходить до цієї приказки:) )

   Ми вже згадали, що з моменту замовлення до отримання товару з Китаю проходить в середньому три – чотири місяці. З урахуванням зворотної доставки в Китай термін заміни бракованих виробів може розтягнутися на півроку. Тематичне пакування до того часу втратить актуальність. Кому цікаве пасхальне пакування у вересні, а різдвяне у травні? 

В кращому випадку потрібно буде шукати місце на складі, щоб зберігати там ще півроку не потрібну на цей момент продукцію. Але це ж додаткові витрати. В гіршому – пакування буде  повністю непридатним до використання і тому  його або виставляють на розпродаж зі знижкою 50-70% від собівартості, або викинуть. Це стосується пакування для тематичних подій (ювілеї, пам’ятні дати та інше) або із зображенням тотемних тварин  Східного календаря  – не зберігати ж коробочку або пакет із Залізним биком ще 12 років, коли знову прийде його черга зайняти головне місце у Зоряному гороскопі.   

Відмова    

Несприятливий сценарій, за яким китайський контрагент навідріз відмовляється визнати свою відповідальність за поставку бракованого товару. Аргументи можуть бути різними  – від невизнання вини або вишукування лазівки в контракті до посилання на форс-мажорні обставини, що особливо збільшилися в період пандемії коронавірусу. 

Невідомо кому пред’являти  претензії 

Трапляється, що виробник дійсно не винен, а товар зіпсували в дорозі. Це може виникнути і при авіадоставці, і  при залізничній. Варварське вантаження та розгрузка, неправильне розміщення вантажу, коли на легкі та крихкі товари зверху вкладають в декілька шарів щось важке, переміщення незакріпленого товару по вантажному відсіку або  салону та багаторазове биття іншими  предметами; неправильне зберігання на сортувальних станціях, внаслідок чого виникає розмокання паперу — все це може призвести до безнадійного псування товару.

Таким чином, у замовника на руках опиниться зовсім непридатне до використання подарункове пакування — Китай тут зовсім не винен, але отримувачу від цього не легше. Знайти винного та вимагати компенсації збитків — справа безперспективна. Довести на якому саме етапі транспортування продукція була зіпсована практично неможливо. Але, навіть, якщо й буде знайдено винного, добровільно сплатити  збитки він навряд чи погодиться, а вирішувати проблему в судовому порядку дуже дорого та забере багато часу і може виявитися так, що обійдеться дорожче, аніж увесь зіпсований товар.

Зверніть увагу! Українські виробники, зокрема харківська фабрика МітраПак — це стабільна якість, завжди низький відсоток браку, всі претензії приймаються та усуваються за рахунок виробника.

​Яке краще пакування: виробництво Китаю чи України?

Пакування, що вироблено в Китаї, без сумніву дешевше. Точніше, пакування із сегменту бюджетних цін — якісний товар, він і в Китаї буде коштувати відповідно. В будь-якому разі до вартості самого товару потрібно додати вартість доставки, а це одразу збільшує кінцеву ціну для покупця. 

До того ж за цей час, доки коробки будуть чекати часу виготовлення, та не поспішаючи їхати з пункту К в пункт У, може виникнути багато різних подій, як у самому Китаї, так і в країнах транзиту. Природні та техногенні катастрофи, локальні війни, епідемії та інші катаклізми здатні надовго заблокувати доставку сплаченого товару замовнику. Так, наприклад, пандемія коронавірусу на початку 2020 року паралізувала всі постачання з Китаю, спровокувавши масове непостачання товарів.

Найпростіше замовити святкове або брендове пакування в Україні та отримати товар протягом чотирьох календарних тижнів. Що стосується вищої вартості по відношенню до пакування  китайських виробників, то частково це твердження має підстави. Але тільки частково.

По-перше, не можна порівнювати якість виробів перевірених українських виробників та будь-якої китайської фабрики, що пропонує ціни, дешевші наших. Співвідношення «очікування та реальність» вже давно обіграно в інтернеті-мемами – привабливі  в рекламі інтернет-магазинів речі, при багаточисельному виробництві виглядають досить гнітюче. Ви та ваші покупці гідні найкращого!

По-друге, завдяки використанню сучасного автоматичного та напівавтоматичного обладнання, великі тиражі в Україні коштують –  «ціна Китаю плюс логістика». Нащо, запитується, чекати довше? При великих тиражах втрачається китайська перевага у ціні, але залишаються проблеми з якістю та доставкою. Вигоди в цьому випадку очевидні.

По-третє, китайці не будуть займатися малими тиражами, як багато українських фабрик, як, наприклад, згадана раніше МітраПак, працює як з великим так і з дрібним оптом.

По-четверте, відсутність мовних бар’єрів дозволяє замовнику детально та у всіх подробицях викласти свої сподівання та вимоги до замовлення. Китайські партнери багатьох нюансів просто можуть не знати.