Type-of-packaging-need-Вибір-паковання

Який тип упаковки вам потрібен?

Типи паковання

Тепер спробуємо визначитися з типом, стилем і об’ємом упаковки, яка вам знадобиться.

Під типом розуміється вид упаковки: коробка, пляшка, пакет тощо.

Стиль – це зовнішній вигляд і форма упаковки.

Обсяг – це кількість упаковки (скільки коробок/пляшок вам потрібно).

Давайте перейдемо безпосередньо до справи.

Який тип паковання вам потрібен?

Щойно ви дізнаєтеся, який тип упаковки вам потрібен, починається справжній процес купівлі чи замовлення паковання. Ви можете мати уявлення про те, який тип упаковки вам потрібен, а можете й не мати. Однак почати найкраще з ваших конкурентів (якщо вони у вас є).

Що використовують ваші конкуренти?

Чи можливе використання інших типів упаковки? Наприклад, якщо ваші конкуренти використовують поліетиленові пакети, можливо, замість них використовувати коробку? Вибір нестандартного типу пакування може мати певні переваги (а можливо, й недоліки), тож варто враховувати такі моменти:

  • Погіршить чи покращить цей тип упаковки сприйняття продукту в очах споживача?
  • Чи буде цей тип упаковки захищати ваш продукт більше чи менше?
  • Чи буде цей тип упаковки менш дорогим або більш дорогим?
  • Чи буде цей тип пакування більш або менш складним або дорогим при транспортуванні вашого продукту?

Я не раз бачив, як компанії з різних причин вирішували піти проти правил і вибрати альтернативне пакування для своєї продукції, а потім їхній приклад наслідували всі конкуренти. Таким чином, вибір іншої упаковки може стати потужним рішенням, що змінює ринок. Це, безумовно, заслуговує на увагу.


Види паковання

Існує 4 широкі категорії упаковки:

Коробки

Пакети (гнучке пакування)

Пластикова термоформована упаковка (вона ж блістер)

Пляшки / банки / контейнери / жерстяні банки

1. Коробки

Існує три основні типи коробок:

  • Складні картонні коробки, самозбірні коробки

Складна (самозбірна) картонна упаковка – це, мабуть, найпоширеніший тип коробок. Дешево у виготовленні, економія місця під час транспортування і зберігання.

  • Жорсткі коробки, коробки з палітурного картону

Жорсткі коробки, як правило, використовуються для пакування більш дорогих товарів. Преміум сегмент пакування. Такі коробки не складаються і не розвалюються під час транспортування або зберігання. Після того як їх виготовили, їх уже не можна зробити плоскими, звідси і назва “жорсткі коробки”.

  • Гофрокоробки

Гофрокороби можуть використовуватися як як транспортна тара, так і як роздрібна упаковка.

2. Пакети (гнучке пакування)

Існує 4 типи пакетів:

  • Поліетиленові пакети
  • Пакети Тетрапак
  • Ткані полімерні пакети
  • Паперові пакети

Поліетиленові пакети – це широкий термін, який охоплює будь-який одношаровий пакет, виготовлений із пластикової плівки. Ці пакети можуть бути виготовлені з будь-якої з величезної кількості пластикових плівок.

Пакети Тетрапак – це тип поліетиленового пакета, який ламінований щонайменше двома (іноді трьома) різними типами пластикової плівки, кожен з яких робить свій внесок у загальну міцність і бар’єрний захист пакета. Такі пакети можуть забезпечити чудовий захист від окислення і псування продукту. Більшість пакетів мають ластовицю, яка дає змогу їм “стояти вертикально” на полицях магазинів.

Паперові пакети не потребують пояснень. Це просто пакети, виготовлені з паперу. Як приклад можна навести продуктові та подарункові пакети.

Ткані полімерні пакети/мішки використовуються для сипучих продуктів вагою понад 25 кг, таких як рис, цукор тощо.

3. Пластикова термоформована упаковка

(Блістерні упаковки та їх різновиди)

Це дуже поширене паковання, ми бачимо його щодня. У найпростішому варіанті пластик формується в “оболонку” певної форми і розміру і приклеюється до картону. Картон, як правило, з друком.

Цей різновид паковання буває різних форм і стилів:

– Індивідуальна – призначена для пакування кожного окремого виробу;

– Секційна – має окремі осередки для кожної одиниці товару, розмір і форма яких точно відповідають параметрам об’єкту, що упаковується;

– Прозора – дає змогу оглянути вміст без необхідності розкривати упаковку;

– Непрозора – забезпечує захист для продукції, чутливої до ультрафіолетового випромінювання, запобігаючи її впливу.

4. ПЛЯШКИ / БАНКИ / КОНТЕЙНЕРИ / БЛЯШАНІ БАНКИ

Ця категорія упаковки може бути виготовлена з металу (зазвичай із лудженої сталі), пластику або скла. Має різні стандартні форми та розміри. У переважній більшості випадків цей тип упаковки є складським, а не замовним.

Більшість видів упаковки мають варіанти для складу і під замовлення. Сток зазвичай набагато дешевший, але часто за рахунок інших чинників, таких як зовнішній вигляд, оптимальний розмір і прямий друк. Іноді, як у випадку з пляшками, банками тощо, ви використовуватимете виключно стокову упаковку. А багато хто з великих компаній розробляють усі свої пляшки на замовлення.

Вибір правильного стилю паковання

Після того як ви визначилися з типом упаковки, вам потрібно визначитися зі стилем. Ось кілька ідей, які допоможуть вам знайти правильний стиль.

Використовуйте нетривіальні рішення, наприклад, Google Images для пошуку стилів паковання. Шукайте, наприклад, тип паковання, “складні картонні коробки”, “картонні коробки” або в нашому випадку “жорсткі картонні коробки”. У результаті ви отримаєте зображення картонних коробок різних стилів. Збережіть зображення тих, які вам сподобалися та зацікавили, щоб мати змогу показати їх як референс, під час спілкування з виробником упаковки.

Пошукайте ідеї упаковки в роздрібних магазинах або інтернет-магазинах і зробіть/збережіть фотографії вподобаних вами варіантів.

Якщо ви все ще не можете знайти відповідний стиль упаковки, зробіть його ескіз і опишіть його якомога докладніше. Можливо, ви винайдете новий стиль, хто знає?

У нас на сайті також є чудова галерея наших робіт, що демонструє різні стилі жорстких картонних коробок, виготовлених Фабрикою пакування “Мітрапак”.

Визначення обсягу/накладу

Особливо важливо мати розуміння приблизного накладу паковання, тираж, коли ви переходите до наступних етапів процесу купівлі чи замовлення упаковки. У кожній компанії, до якої ви звернетеся, одним із перших запитань буде “Який у вас наклад?”. Чим більший тираж, то дешевше для вас і то привабливішим ви будете для виробників паковання. Але не варто перебільшувати наклад, оскільки цінова пропозиція буде заснована на цьому перебільшенні і не принесе вам особливої користі. Також не має сенсу обіцяти повторні замовлення, щоб отримати знижки. Виробники чули це мільйон разів.

  • Чи очікуєте ви, що швидко перевезете багато товару?
  • Будьте чесні, а не просто сподівайтеся.
  • Чи є у вас роздрібний продавець, уже зацікавлений у купівлі вашого товару?
  • Чи є у вас попередні замовлення, які потребують виконання?
  • Ваші очікування від продажів реальні чи теоретичні?
  • Чи можете ви самі складувати зайву упаковку?

Ці запитання мають допомогти вам визначитися з обсягом до того, як ви зробите перший запит виробнику упаковки.

Спеціальні вимоги роздрібної торгівлі

Якщо ви виявите, що всі ваші продажі (або більша їхня частина) припадають на певні роздрібні магазини або інтернет-магазини, важливо знати, чого вони очікують і чого вимагають від вас щодо вибору упаковки. Мережі магазинів АТБ, Епіцентр, Метро – чудовий приклад цього, оскільки вони мають безліч обмежень і вимог, які диктують тип, стиль і розмір пакування, яке ви будете використовувати. Навіть до формування піддонів, на яких приїжджає в магазини ваш товар, є досить суворі вимоги.

Екологічність пакування

Говорячи про очікування клієнтів, слід зазначити, що екологічне пакування продовжує залишатися предметом зростаючого інтересу багатьох споживачів, а також деяких роздрібних ринків і навіть урядів. І це явище буде тільки посилюватися з гігантським і повсюдним впливом соціальних мереж. Найближчими місяцями і роками я збираюся написати про це докладніше, а поки ось невеликий вступ до теми екологічного пакування.

Чи потрібен вам прототип?

Якщо вам потрібно зробити презентацію для інвесторів, роздрібних покупців або для майбутньої виставки тощо, то вам може знадобитися прототип упаковки.

Прототип упаковки – це макет, на якому зображено, який вигляд матиме упаковка в разі її масового виробництва.

По суті, він слугує уявленням того, який вигляд матиме упаковка.

На фабриці паковання “Мітрапак” є спеціальна пропозиція – ви отримуєте безкоштовний прототип, при замовленні тиражу.